KJØPSVILKÅR
Kjøpsvilkår og betingelser for Ergopartners private og bedriftskunder, inkludert institusjoner.
Ergopartner.no eies av:
Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3
4600 Køge - Danmark
CVR: 25349911
Når du kjøper varer i vår nettbutikk skal du bare legge varen i kurven. Systemet vil deretter guide deg til en side hvor du skal skrive inn opplysninger om deg - navn, adresse, betalingsmåte etc. Dersom du trenger hjelp til å bestille kan du gjerne kontakte oss.
1. Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester/produkter fra www.ergopartner.no til forbrukere. Kjøpsvilkårene utgjør, sammen med din bestilling bekreftet gjennom ordrebekreftelsen, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
2. Priser
Prisene på sidene er i norske kroner (NOK) og vist både eksklusiv og inklusiv MVA 25%. Prisene gjelder kun i Norge.
Det tas forbehold for utgåtte eller utsolgte varer og prisendringer i nettbutikken. Vi forbeholder oss retten til å avvise innkomne ordrer dersom innkjøpspris og fraktutgifter overstiger salgsprisen.
Dette kan for eksempel være ved tilfeller av uforholdsmessig store prisstigninger fra en leverandør som ikke har blitt oppdatert online.
3. Transport
Fraktkostnad er kroner 89,- for ordrer over 500 kr. ekskl. MVA. For ordrer under 500 kr. ekskl. MVA er fragten 170 kr. (kun for bestillinger innen Norge).
Leveringstiden er 2-5 virkedager, dersom varen er på lager. Dersom den ikke er på lager, forventes levering innen 4-6 virkedager. Hvis leveringstiden er lengre enn dette, vil du bli kontaktet.
GLS har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 350,- i tillegg til ordinære fraktkostnader.
Ved bestilling av større møbler (f.eks. heve/senkebord, bokhylle, stor skjermvegg etc.) kan det komme en ekstra fraktkostnad. Vennligst kontakt oss før du bestiller slik at vi kan gi den nøyaktige fraktprisen.
Uavhentede pakker:
Dersom du unnlater å hente en pakke i pakkebutikken og den sendes tilbake til oss, må du betale de faktiske kostnadene som fraktselskapet pålegger oss for returforsendelsen. Ønsker du pakken tilsendt på nytt, må du betale en eventuell ny leveringskostnad.
4. Betaling
Bedrifter: Vi sender en faktura som standard med 8 dagers betalingsfrist. Det er også mulig å velge å betale med kredittkort eller bankoverføring.
Private: Det kan betales med kredittkort.
På www.ergopartner.no kan du betale med Visa og MasterCard. Hvis det betales med kredittkort, skal du være oppmerksom på at det kan ta opptil to uker før beløpet trekkes fra kontoen din. Vi tar ikke betalt for bruk av kredittkort.
BANK
Danske Bank Norge
IBAN: 8601.30.54659
BIC/SWIFT: DABANO22
Ved tilfeller hvor et nyetablert firma som ikke har handlet hos oss før bestiller varer forbeholder vi oss retten til å henvende oss til dere angående forhåndsbetaling.
Reservasjon av beløp
Betaler du med internasjonalt betalingskort, bl.a. VISA og Mastercard, beløpet reserveres umiddelbart.
Pengene er reservert på kortet eller kontoen din frem til:
- Vi hever beløpet når vi sender varen, eller
- Inntil pengene frigjøres etter avtale med din kortutsteder.
Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort fra din kortutsteder. Det er individuelt med de enkelte kortutstedere hvilke utløpsperioder det er for beløpsreservasjoner.
5. Ordrebekreftelse
Systemet sender automatisk en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Vi anbefaler at du tar vare på denne e-posten. Vi sender en faktura, som er ditt garantibevis. Dersom du i etterkant ønsker en ordrebekreftelse tilsendt, er du velkommen til å kontakte oss.
6. Angrerett (gjelder ikke kommersielle kjøp)
Som privat forbruker har du alltid en 14-dagers angrerett på Ergopartner.no.
Dette betyr at hvis du kjøper et produkt, har du rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager. Angreretten trer i kraft fra datoen du mottok produktet.
Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en ordre, men de leveres hver for seg, løper fristen fra den dagen du mottok den siste varen.
Fristen betyr at du har 14 dager fra mottakelse til å varsle oss om at du vil angre på kjøpet ditt. Du kan gjøre dette ved å sende en e-post til info@ergopartner.com
Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.
Spesialinnkjøpte varer (innkjøpsvarer)
Varer som ikke inngår i Ergopartners normale sortiment, kan spesialinnkjøpes i henhold til bestilling. VENNLIGST MERK! Det er ingen gratis prøveperiode på spesialbestilte varer, og de kan ikke returneres.
Dersom en vare må returneres skal den være innpakket i originalemballasjen, og alle manualer og tilbehør må vedlegges. I tillegg skal produktet og emballasjen være forsvarlig pakket før det sendes til oss.
Mottar vi produktet i skadet emballasje vil vi ta betalt opptil 50% av dens verdi. Vi godtar ikke pakker som sendes i oppkrav.
Angreretten kan bare utnyttes dersom varen returneres i samme stand og mengde. Retten bortfaller hvis du bruker produktet på en måte som åpenbart reduserer salgsverdien. Når tilbaketrekking utøves må du betale porto for å sende produktet tilbake.
Det er viktig å returnere alle varer som sporbar pakke (Norgespakke / PostNord Parcel), slik at pakken er forsikret i tilfelle den skulle gå tapt.
Du skal alltid sende pakken med levering på dør, siden pakker uten levering på dør eller til avhenting i pakkeshop ikke bliver plukket opp.
Hvis du sender pakken som pakketype EGENEMBALLERET, blir den ikke levert til adressen vår. Den vil i stedet havne på nærmeste postkontor / hentested og vil ikke bli hentet av oss. Pakken returneres til deg med en ekstra fraktkostnad, som du må betale når du henter pakken.
Pakken returneres til:
Ergopartner AS
Nydalsveien 28
0484 Oslo
Dette er ikke en besøksadresse. Det er mulig å levere returprodukter personlig på adressen.
MERK! Angreretten gjelder ikke for skreddersydde varer hvis produksjon eller tilpasning allerede har startet. Produksjon eller tilpasning begynner når ordren er mottatt og gjelder derfor ikke.
Produkter for gratis test:
I prøveperioden er det utlånte produktet ditt ansvar. Vi forventer naturligvis at det blir tatt godt vare på, og at originalemballasjen osv. blir tatt vare på hvis du ikke ønsker å beholde varen og må returnere den til oss.
Varene må returneres til oss i samme stand som de ble mottatt. De må være pakket i originalemballasjen, inkludert alle deler og manualer.
Pakk varen inn i en plastpose eller gavepapir, slik at du ikke bruker tape eller skriver direkte på originalemballasjen.
Hvis produktet og emballasjen ikke er slik den var da den ble sendt ut, forbeholder vi oss retten til å fakturere opptil 50 % av varens verdi (vi går ikke etter bagateller, men varen og/eller emballasjen må ikke være skadet med pakketape, etiketter, cola/kaffe, penn eller annet, og den må heller ikke være behandlet på en slik måte at den ikke kan selges).
Når et prøv gratis produkt returneres er du selv ansvarlig for returforsendelsen til vår firmaadresse (ikke til pakkeshopen).
Det er viktig å returnere alle varer som sporbar pakke (Norgespakke / PostNord Parcel), slik at pakken er forsikret i tilfelle den skulle gå tapt. Du skal alltid sende pakken med levering på dør, siden pakker uten levering på dør eller til avhenting i pakkeshop ikke bliver plukket opp.
Hvis du sender pakken som pakketype EGENEMBALLERET, blir den ikke levert til adressen vår. Den vil i stedet havne på nærmeste postkontor / hentested og vil ikke bli hentet av oss. Pakken returneres til deg med en ekstra fraktkostnad, som du må betale når du henter pakken.
Vi tar ikke imot returpakker med 'mottaker betaler'. Husk vennligst å ta vare på deres kvittering for sendingen til oss, for din egen dokumentasjon.
Kunder som låner produkter, må sørge for at de har en forsikring som dekker eventuelle skader. Alle skader som oppstår når produktene er i kundens varetekt, må dekkes av kundens forsikring.
7. Reklamasjonsrett
www.ergopartner.no følger kjøpsloven ved salg av alle sine varer. Garantien gjelder om en vare, tross normal bruk, skulle gå i stykker. Kvittering skal fremvises ved garantikrav. Ved eventuell tvist følger vi Forbrukerombudets beslutning.
VIKTIG: Vi ber om at du kontakter Ergopartner på telefon +47 21 99 97 20 eller info@ergopartner.com for å få adressen til der hvor det defekte produktet skal sendes. Dette er nødvendig fordi de fleste produkter ikke kan sendes til oss. Dette minimerer klagetiden. Alle elementer må returneres med alle deler, manualer, etc.
Når du returnerer produktet, skal du vennligst gi en beskrivelse av feilen.
Vi godtar ikke pakker sendt som "mottaker betaler".
Husk å sende varen tilbake i god behold og få en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan dekke utgiftene dine.
8. Garanti
Ergopartner garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som varene er garantert fra vår leverandører. Dette er som regel minimum ett år fra leveringstidspunktet.
9. Mangler
Ved mangler på de solgte varer som forelå på leveringstidspunktet, som ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, har Ergopartner ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering.
Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Mangler må rapporteres til Ergopartner skriftlig innen to 1-2 virkedager etter varemottak.
Når Ergopartner foretar retting eller omlevering kan ikke kjøperen gjøre ytterligere misligholdebeføyelser gjeldende. Ved ønske om bytte av feilbestilte varer plikter kunden først å kontakte Ergopartner.
Ved eventuell retur plikter kunden å følge Ergopartner's særskilte returbetingelser som utleveres sammen med alminnelige salgsbetingelser. Det understrekes at eventuelle utgifter til frakt i forbindelse med reklamasjon eller retur må dekkes av kunden. Feil og mangler må fremsettes uten ugrunnet opphold.
10. Forbehold
Det tas forbehold om utgåtte varer og trykkfeil i prislisten.