Kjøpsvilkår


Her kan du lese om kjøpsvilkårene med Ergopartner AS.


Når du kjøper varer i vår nettbutikk skal du bare legge varen i kurven. Systemet vil deretter guide deg til en side hvor du skal skrive inn opplysninger om deg - navn, adresse, betalingsmåte etc. Dersom du trenger hjelp til å bestille kan du gjerne kontakte oss.

 


1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester/produkter fra www.ergopartner.no til forbrukere. Kjøpsvilkårene utgjør, sammen med din bestilling bekreftet gjennom ordrebekreftelsen, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.



2. Priser

Prisene på sidene er i norske kroner (NOK) og vist både eksklusiv og inklusiv MVA 25%.


Det tas forbehold for utgåtte eller utsolgte varer og prisendringer i nettbutikken. Vi forbeholder oss retten til å avvise innkomne ordrer dersom innkjøpspris og fraktutgifter overstiger salgsprisen. Dette kan for eksempel være ved tilfeller av uforholdsmessig store prisstigninger fra en leverandør som ikke har blitt oppdatert online.



3. Transport

Transport skjer via GLS. Fraktkostnad er kroner 85,- ekskl. MVA - uavhengig av antall varer (kun for bestillinger innen Norge). Leveringstiden er 2-5 virkedager, dersom varen er på lager. Dersom den ikke er på lager, forventes levering innen 4-6 virkedager. Hvis leveringstiden er lengre enn dette, vil du bli kontaktet.


GLS har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 350,- i tillegg til ordinære fraktkostnader.



4. Betaling

Bedrifter: Vi sender en faktura som standard med 8 dagers betalingsfrist. Det er også mulig å velge å betale med kredittkort eller bankoverføring.
Private: Det kan betales med kredittkort.


På www.ergopartner.no kan du betale med Visa, MasterCard og American Express. Hvis det betales med kredittkort, skal du være oppmerksom på at det kan ta opptil to uker før beløpet trekkes fra kontoen din. Vi tar ikke betalt for bruk av kredittkort


BANK 

Danske Bank Norge
IBAN: 8601.30.54659
BIC/SWIFT: DABANO22


Ved tilfeller hvor et nyetablert firma som ikke har handlet hos oss før bestiller varer forbeholder vi oss retten til å henvende oss til dere angående forhåndsbetaling.



5. Ordrebekreftelse

Systemet sender automatisk en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Vi anbefaler at du tar vare på denne e-posten. Vi sender en faktura, som er ditt garantibevis. Dersom du i etterkant ønsker en ordrebekreftelse tilsendt, er du velkommen til å kontakte oss.



6. Angrerett

Dersom en vare må returneres skal den være innpakket i originalemballasjen, og alle manualer og tilbehør må vedlegges. I tillegg skal produktet og emballasjen være forsvarlig pakket før det sendes til oss. Mottar vi produktet i skadet emballasje vil vi ta betalt 20% av dens verdi. Vi godtar ikke pakker som sendes i oppkrav.


Retten til uttak kan bare utnyttes dersom varen returneres i samme stand og mengde. Retten bortfaller hvis du bruker produktet på en måte som åpenbart reduserer salgsverdien. Når tilbaketrekking utøves må du betale porto for å sende produktet tilbake.


Produktet returneres til:

Ergopartner AS
Nydalsveien 28
0484 Oslo
Norge


Merk: Dette er ikke en besøksadresse!


Produkter for gratis test : sendes tilbake til oss eller leverandør i samme stand som de ble mottatt i. De skal være pakket i originalemballasje inkl. alle deler og manualer. Med mindre produktet og emballasjen ikke er som da den ble sendt, forbeholder vi oss retten til å kreve 20% av varens verdi (produktet må ikke bli skadet eller bli behandlet på en slik måte at den ikke kan selges). Når et prøv gratis produkt returneres må du betale porto for å sende produktet tilbake.


Du kan avbryte ved å nekte å godta dette eller sende produktet tilbake, men kun etter avtale. For å lette ekspedisjonen, vil vi be deg om å kontakte oss på +47 21 38 53 46 eller info@ergopartner.com før du sender noe tilbake. Når du har mottatt produktet har du selv ansvaret for tyveri, brann eller lignende. Dersom du angrer på kjøpet refunderes kjøpesummen for produktet. Dette gjøres ved en overføring til din bankkonto når vi mottar den returnerte varen og bekrefter at den oppfyller kravene for tilbaketrekning. Det er derfor viktig at vi har ditt registreringsnummer og kontonummer


Det er ikke et krav men ekspedisjonen går raskere dersom alle detaljer følger med pakken - for eksempel kopi av ordrebekreftelse, registreringsnummer og kontonummer på bankkonto som refusjon kan være kopier av noen tidligere korrespondanse, etc.


Emballasjen på ergonomiske produkter er en betydelig andel av varens verdi og mangel på originalemballasje gjør at salgsverdien svekkes og at returretten ikke kan utnyttes. I tillegg skal emballasjen ikke være skadet.



7. Reklamasjonsrett

www.ergopartner.no følger kjøpsloven ved salg av alle sine varer. Garantien gjelder om en vare, tross normal bruk, skulle gå i stykker. Kvittering skal fremvises ved garantikrav. Ved eventuell tvist følger vi Forbrukerombudets beslutning.


VIKTIG: Vi ber om at du kontakter Ergopartner på telefon +47 21 99 97 20 eller info@ergopartner.com for å få adressen til der hvor det defekte produktet skal sendes. Dette er nødvendig fordi de fleste produkter ikke kan sendes til oss. Dette minimerer klagetiden. Alle elementer må returneres med alle deler, manualer, etc.


Når du returnerer produktet, skal du vennligst gi en beskrivelse av feilen.


Vi godtar ikke pakker sendt som "mottaker betaler".


Husk å sende varen tilbake i god behold og få en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan dekke utgiftene dine.



8. Garanti

Ergopartner garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som varene er garantert fra vår leverandører. Dette er som regel minimum ett år fra leveringstidspunktet.



9. Mangler 

Ved mangler på de solgte varer som forelå på leveringstidspunktet, som ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, har Ergopartner ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering.


Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Mangler må rapporteres til Ergopartner skriftlig innen to 1-2 virkedager etter varemottak.


Når Ergopartner foretar retting eller omlevering kan ikke kjøperen gjøre ytterligere misligholdebeføyelser gjeldende. Ved ønske om bytte av feilbestilte varer plikter kunden først å kontakte Ergopartner.


Ved eventuell retur plikter kunden å følge Ergopartner's særskilte returbetingelser som utleveres sammen med alminnelige salgsbetingelser. Det understrekes at eventuelle utgifter til frakt i forbindelse med reklamasjon eller retur må dekkes av kunden. Feil og mangler må fremsettes uten ugrunnet opphold.



10. Forbehold

Det tas forbehold om utgåtte varer og trykkfeil i prislisten.